Descobreixi més
Pujar

Accés a la Informació Pública

Accés a la Informació Pública

El procediment per a l'exercici del dret d'accés s'iniciarà amb la presentació de la sol·licitud corresponent, que s'haurà d'adreçar per escrit a Atenció al Client, o al correu electrònic acceso_información_publica@informa.es, indicant “Transparència” a l'assumpte.

La sol·licitud podrà presentar-se per qualsevol mitjà que permeti tenir constància de:

  • La identitat de la persona sol·licitant.
  • La informació que se sol·licita.
  • Una adreça de contacte, preferentment electrònica, a l'efecte de comunicacions.
  • Si escau, la modalitat que es prefereixi per accedir a la informació sol·licitada.

Per obtenir més informació sobre el tractament de les vostres dades personals, podeu consultar la nostra Per obtenir més informació sobre el tractament de les vostres dades personals, podeu consultar la nostra.


Accés a la Informació Pública

No s'admetran a tràmit, mitjançant una resolució motivada, les sol·licituds:

  • Que es refereixen a informació que estigui en curs d'elaboració, o de publicació general.
  • Referides a informació que tingui caràcter auxiliar o de suport, com la continguda en notes, esborranys, opinions, resums, comunicacions i informes interns o entre òrgans, o entitats administratives.
  • Referides a informació que tingui caràcter auxiliar o de suport, com la continguda en notes, esborranys, opinions, resums, comunicacions i informes interns o entre òrgans, o entitats administratives.
  • Consultes realitzades a INFORMA sobre informació que no s'hi trobi i de la qual es desconegui el competent.
  • Consultes que siguin manifestament repetitives o tinguin un caràcter abusiu no justificat amb la finalitat de transparència de la Llei 19/2013.

Tampoc seran admeses aquelles sol·licituds que no compleixin els requisits d'identificació en la sol licitud d'informació exigits en els epígrafs per a la sol licitud d'accés i en la formalització del mateix.


Tramitació

  • Si la sol·licitud es refereix a informació que no obri en poder de la companyia, aquesta la remetrà al competent, si el conegués, i informarà d'aquesta circumstància al sol·licitant.
  • Quan la sol·licitud no identifiqui de manera suficient la informació, es demanarà al sol·licitant que la concreti en un termini de 10 dies, amb indicació de que, en cas de no fer-ho, es considerarà que ha desistit, així com que es suspendrà el termini per dictar resolució.
  • Si la informació sol·licitada pogués afectar a drets o interessos de tercers, degudament identificats, se'ls concedirà un termini de 15 dies per a que puguin fer les al·legacions que considerin oportunes. El sol·licitant haurà de ser informat d'aquesta circumstància, així com de la suspensió del termini per dictar resolució fins que s'hagin rebut les al·legacions o hagi transcorregut el termini per a la seva presentació. Quan la informació objecte de la sol·licitud, encara que s'obri en poder de la Companyia, hagi estat elaborada o generada en la seva integritat o part principal per un altre, se li remetrà a aquest per a que hi decideixi sobre l'accés.


Resolució

  • La resolució a la qual es concedeixi o denegui l'accés s'haurà de notificar al sol·licitant i als tercers afectats que així ho hagin demanat al termini màxim d'un mes des de la recepció de la sol·licitud a l'òrgan competent per resoldre. Aquest termini es podrà ampliar un altre mes si el volum o la complexitat de la informació que es sol·licita ho fan necessari, i prèvia notificació al sol·licitant.
  • Seran motivades les resolucions que deneguin l'accés, aquelles que hi concedeixin l'accés parcial o a través d'una modalitat distinta a la sol·licitada i aquelles que hi permetin l'accés quan hi hagi hagut oposició d'un tercer. A aquest darrer suposat cas, s'indicarà expressament a l'interessat que l'accés només tindrà lloc quan hagi transcorregut el termini de l'article 22.2 de la llei 19/2013.
  • Quan la mera indicació de la existència o no de la informació suposés la vulneració d'algun dels límits a l'accés, s'indicarà aquesta circumstància al desestimar-se la sol·licitud.
  • Quan la mera indicació de la existència o no de la informació suposés la vulneració d'algun dels límits a l'accés, s'indicarà aquesta circumstància al desestimar-se la sol·licitud.


Formalització de l'accés

  • La sol·licitud d'accés a la informació podrà presentar-se (a) per correu postal al domicili d'INFORMA o davant d'una Oficina de l'Administració conforme al formulari facilitat a aquest efecte, mitjançant escrit dirigit a INFORMA, en què consti la signatura manuscrita del sol·licitant i quedant degudament acreditada la seva identitat quan actuï en representació d'una entitat amb personalitat jurídica, així com l'escriptura de constitució o (b) mitjançant mitjans telemàtics (correu electrònic) a l'adreça acceso_informacion_publica@informa.es, indicant en l'assumpte “Transparència”. Quan no es pugui donar l'accés al moment de la notificació de la resolució, s'haurà d'atorgar, en qualsevol cas, en un termini no superior a deu dies.
  • • L'accés a la informació ha de ser gratuït. No obstant això, l'expedició de còpies o la transposició de la informació a un format diferent de l'original pot donar lloc a l'exigència d'exaccions.